Veelgestelde Vragen

Je bent van harte welkom in KM21. In lijn met het beleid van de overheid gelden er nog enkele maatregelen. Deze kan je hieronder lezen. Je hoeft geen tijdslot meer te reserveren. Boek hier jouw dagtickets.

 

Heb je nog vragen over hoe je museumbezoek er uit gaat zien, of hoe je online een ticket kan reserveren? Hier hebben we al dit soort vragen al zoveel mogelijk voor je proberen te beantwoorden.

 

 

ALGEMEEN

Welke maatregelen nemen Fotomuseum Den Haag en KM21 vanwege COVID-19 (coronavirus)?

Fotomuseum Den Haag en KM21 willen dat een bezoek ten tijde van COVID-19 (coronavirus) zo veilig en verantwoord mogelijk is. Daarom hebben we een aantal maatregelen genomen en aanpassingen aan het museumbezoek gedaan, geheel in lijn met de RIVM-richtlijnen en het door brancheorganisatie Museumvereniging opgestelde protocol ‘Veilige en verantwoorde heropening van musea'. Door dit protocol, een set maatregelen en enkele aanpassingen aan ons gebouw en onze voorzieningen kan je veilig genieten van je bezoek én kunnen onze medewerkers, vrijwilligers en leveranciers veilig in het museum aan het werk.

Wat zijn de algemene hygiënerichtlijnen?
Om je veiligheid te kunnen garanderen, hanteren we de landelijk geldende hygiënerichtlijnen. Het gaat hier in ieder geval om het volgende:

  • Was regelmatig je handen
  • Schud geen handen.
  • Blijf bij verkoudheidsklachten (zoals neusverkoudheid, loopneus, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden), koorts en/of benauwdheid thuis.

Wat merk je van de corona-maatregelen tijdens jouw bezoek? 
De komende tijd is een bezoek aan het Fotomuseum Den Haag en KM21 nog steeds even inspirerend en verrassend als je van ons gewend bent. We vragen je wel met het volgende rekening te houden:

  • Voor een bezoek aan het museum is een coronapas niet noodzakelijk.
  • Indien je restaurant Gember wilt bezoeken is een coronapas wel noodzakelijk. Je wordt ter plekke om de pas gevraagd. Dank voor je medewerking.
  • Blijf thuis bij ziekteverschijnselen. U kunt uw ticket omboeken via servicedesk@ticketteam.nl
  • Reinig regelmatig je handen, dit kan op meerdere punten in het museum
  • Je kan in de museumwinkel en in het restaurant alleen betalen met pin of mobiel.  
  • Onze medewerkers zien toe op de veiligheid van de kunst en de naleving van de specifieke maatregelen in tijden van corona. Wij hopen op je begrip.

Wat kan ik zelf doen om mijn bezoek zo veilig en prettig mogelijk te maken?
In deze periode zijn sommige zaken net even anders dan je gewend bent. Blijf vriendelijk, houd rekening met elkaar en geniet van je bezoek!


Het is voor mij momenteel niet mogelijk om het museum te bezoeken. Hoe kan ik toch van de collectie genieten?
Helaas is een museumbezoek op dit moment niet voor iedereen vanzelfsprekend. Maar gelukkig brengen we het Fotomuseum en KM21 online naar u toe. Op de Instagram- en Facebookpagina van het Fotomuseum vind je ‘Fotoverhalen’ over werken uit onze collectie. Volg het Kunstmuseum op social media voor achtergrondverhalen over de topstukken uit die collectie. Op www.kunstmuseum.nl vind je daarnaast virtuele rondleidingen en mini-tentoonstellingen van onze conservatoren en die van het Kunstmuseum. 


Hoe lang gelden de speciale maatregelen in het museum?
Dat kunnen wij je helaas nog niet zeggen. Onze maatregelen hangen samen met landelijke coronamaatregelen en maatregelen specifiek voor de museumbranche en de horecabranche. Het is daarom niet mogelijk aan te geven per wanneer de coronamaatregelen in ons museum niet meer gelden.

Ik wil het museum graag steunen in deze periode. Wat kan ik doen?
Wat fijn dat je ons wilt steunen! Je kan een online donatie doen of overmaken naar NL11 RABO 0362803331 t.n.v. Kunstmuseum Den Haag o.v.v. donatie.

Structurele steun is natuurlijk van harte welkom. Je kan er in dat geval voor kiezen om donateur van Fonds Kunstmuseum te worden. Kijk hier voor meer informatie.

 

TIJDSLOTEN EN TICKETS

Moet ik een tijdslot boeken?
Nee, je hoeft geen tijdslot meer te reserveren. Vrienden van het museum, houders van de Museumkaart, Rembrandtpas en Vriendenloterij VIP-Kaart hoeven niet langs de kassa en kunnen direct hun kaart laten scannen in de hal. Heeft u geen kortingskaart? Je kan online een dagticket boeken. Je hoeft dan ook niet meer langs de kassa.


Het lukt me niet om online te reserveren. Kan ik ook via de telefoon tickets bestellen?
Als het niet lukt om online een ticket te reserveren kan je je entreebewijs bij onze kassa kopen.


Kan ik in het museum tickets kopen? 
Ja, dat is weer mogelijk


Moet ik als ik Museumvriend ben, of in het bezit ben van een Museumkaart, VriendenLoterij VIP-kaart, Rembrandtpas, Ooievaarspas, Rotterdampas of ICOM-kaart ook een ticket reserveren?
Nee, dat is niet meer nodig. Je kan je kaart laten scannen in de hal van het museum. 


Kan ik een rondleiding boeken / met een groep het museum bezoeken?
Ja, dat kan. Neem hiervoor contact op met de afdeling Reserveringen via reserveringen@kunstmuseum.nl.


Kan ik een combi-ticket Fotomuseum/ KM21 en Kunstmuseum reserveren?
Ja, dit is weer mogelijk.


Ik heb een ticket gereserveerd, maar ik ben ziek. Kan ik mijn ticket omboeken/annuleren?
Natuurlijk kan dat. Je kan via 0252-707588 of servicedesk@ticketteam.nl kosteloos je reservering omboeken.

MIJN BEZOEK


Moet ik in het museum een mondkapje dragen? 
Je hoeft geen mondkapje meer te dragen. Je mag er wel voor kiezen om een mondkapje te dragen. 

Moet ik een coronapas tonen als ik het museum wil bezoeken?
Nee, je hoeft geen coronapas te laten zien als je het museum wilt bezoeken. Wel wordt om een coronapas gevraagd als je gebruik wil maken van ons restaurant. Heb je verkoudheidsklachten, blijf dan thuis.


Zijn er ook tentoonstellingen of collectie-onderdelen niet te zien?
Alle tentoonstellingen en collectie-onderdelen zijn gewoon te zien.


Ik wil alleen KM21 of het Fotomuseum bezoeken. Kan dat? 
Ja, je kan zelf kiezen welk museum je bezoekt. Je kan ook beide musea bezoeken.


Zijn er horecagelegenheden waar ik iets kan drinken of eten?
In de tuin van het Kunstmuseum heeft Café Berlage het terras geopend en ook restaurant Gember is geopend. Maar als je hier gebruik van wilt maken is een coronapas noodzakelijk. Je wordt ter plekke om je coronapas gevraagd. Op de terrassen van deze restaurants kan je plaatsnemen zonder dat je een coronapas hoeft te tonen, maar binnen is een coronapas noodzakelijk.


Zijn de toiletten geopend? 
Ja, onze (invaliden)toiletten zijn geopend. Deze vind je bij onze kassa via de trap of lift naar beneden.


Zijn er op dit moment activiteiten voor kinderen?
We zijn de activiteiten voor kinderen weer aan het opstarten. Zo is er een doe-blad – inclusief potlood - beschikbaar bij de kassa. 


Is de museumwinkel geopend?
Een beperkt aantal tentoonstellingscatalogi, fotoboeken en fotokaarten is te koop bij de kassa in het entreegebied. Dit aanbod is beperkter dan voorheen en ligt uitgestald op een meubel direct naast de kassa. Je kan je aankoop afrekenen bij de kassamedewerker. Betaling kan alleen met mobiel of pin.


Kan ik het museum bezoeken als ik slecht ter been ben of in een rolstoel zit?
Natuurlijk kan dat! Lees hier meer over toegankelijkheid.

Shop online

Museumshop

Bezoek onze gloednieuwe webshop Kunstmuseumshop.nl.

Lees meer

Bezoek ook

Roger Ballen

Vanaf 16 oktober te zien in Fotomuseum Den Haag: De wereld volgens Roger Ballen.

Lees meer